2 Eylül 2012 Pazar

İsyan


Hep 68 kuşağından olmak istemişmdir.Çiçek çocuk olmak,hippi akımınn parçası olmak,o eşsiz müzikleri canlı dinlemek ve bugün çoğu aramızda olmayan dahi sanatçıları first point of viewdan görebilmek. Öyle bir şansım olsaydı, Londra'da yaşardım. Gençliğimi tepe tepe kullanr,hatta Mick Jagger veya Jim Morrisonla evlenir (never say never),yaşlanıp çirkinleşmeden güzel olarak ölürdüm. Dünyann akışına karşı bu başkaldırıda yerimi alırdım. Özgürlüğün ve barışın gerçek anlamda yaşanabildiği, ya da benim öyle sandığım ki böyle sanmak hoşuma gidiyor,dönemin bir parçası olabilmek isterdim.
Tabii ki bunlar 21.yüzyılda yapılabilecek şeyler değil. O zamanlar normal sayılan olgular bu yüzyılda toplum tarafından dışlanmana sebep olacak olgulardır. Yani demin saydığım şeyleri o zamanlar yaşasaydm yapardım kesinlikle ama bu yüzyılda,bu dünyada,bu akıl almaz düzende asla diyeceklerimin başında gelir. Çünkü artk insanlar kendilernden başkasını düşünmez oldu,benim ve senin gibi. Bu yüzden barış ve özgürlük akımı bu devirde yürümez. bkz:kapitalizm, emperyalizm vb..

Girdiğimiz yeni yüzyıl, yeni çağ,  tüketim çağıdır. Müzikleri ele alalım.
Aynı parçayı radyolarda yüzlerce kere dinliyoruz taa ki onu kusana kadar.Sonra bir yeni hit daha çıkıyor onu da yüzlerce dinliyoruz, sonra kusuyoruz falan filan..Bu bir kısır döngü. Bitmek bilmiyor.  Müzik bir endüstri olmuş, müziğiyle felsefesini harmanlayan sanatçı pek az. Jetsosyeteden hergün biri şarkıcı oluyor. Tüketim tüketim... E haliyle bu kadar hızlı tüketime yetişen şarkılar nasıl? Kaliteleri gittikçe düşüyor. Ha evet arada çok iyileri var ki onlar da  mümkün olduğunca kendilerini bu akıl almaz döngüden uzak tutmaya çalışıyorlar, ne kadar başarabiliyorlar o tartışılır ama olsun denemeleri yeter.
Neyse nerden nereye.. Benden bu kadar isyeaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnn yeter sanırım. İşte kısır döngüden kurtul biraz kulağının pası silinsin.

Rollingstone dergisi hazırladığı özel koleksiyon sayısıyla gelmiş geçmiş en iyi beşyüz şarkının seçimini yaptı. Liste için 172 müzik eleştirmeni, yapımcı ve müzisyen oy kullandı. Oy kullananlardan tarihin en iyi 50 şarkısını seçmeleri istendi ve toplam 2013 aday şarkı tespit edildi. Verilen oyların
ağırlıklı ortalamasıyla en iyi 500 şarkı listesi oluşturuldu.
Benim seçtiklerim
 




Daha niceleri var ama paylaşmaktan yoruldum :)

işte o listeye göz atabilirsin:
http://www.metrolyrics.com/rs/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder